AMF OTR (Orbitread) SİSTEMİ NEDİR?
1.AMF OTR sistemi, AMF 800 serili makine ham kauçuğu enjeksiyon (ekstruder) sistemi ile lastiğin sırtını çeker. Bu sistem sayesinde, yekpara bir sırt oluşacağından lastik sırtının kat kat atması, balans ve salgı problemlerinin ortadan kalkmasını sağlamaktadır.
2.AMF OTR sistemi ile yenilenen lastik basınç altında yüksek ısı ile preslendiğinden dolayı karkas bezlerinde ve tellerinde deforme olması söz konusu değildir. Bu nedenle defalarca kaplanması mümkün olmamaktadır.
3.AMF OTR sisteminde sırtı çekilen lastikler kapalı sistem otoklavlar içerisinde uygun ısı ve hava basıncı ile dış ve desen açmaya hazır hale getirir.
4.AMF OTR sisteminde AMF 800 serisinin (tread shaper) soğuk dış açma makinası ile istenilen desen ve arzu edilen diş derinliği (lastiğin bünyesinin kaldırabileceği yere kadar) insan eli değmeden tamamen otomatik açılır.
5.AMF OTR sistemi ile yenilenen lastikler tamiri mümkün olan batık ve yaraların kaplama işlemi ile birlikte tamir edilmelerini mümkün kılmaktadır.
6.AMF OTR sistemi ile yenilenen lastikler yeni lastiğin vereceği performansı fazlası ile karşılayabildiği gibi sırtına daha fazla diş derinliği açıldığından yeni lastikten daha uzun ömürlü olmaktadır.
KAVİ Lastik Kaplama Kauçuk Ürünleri A.Ş. siz saygıdeğer firma yetkililerine her zaman, teknolojinin ve hizmetin en iyisini sunmaktadır.
Son yıllarda gelişen teknolojiyi,yakından takip eden ve faaliyete geçiren firmamız, sizlere çok daha büyük ebatlı lastiklerin kaplanması(yenilenmesi) hususunda da faydalı olacaktır.
KAVİ'de KAPLANABİLEN BÜYÜK LASTİK EBATLARINDAN BAZILARI
P |
58.80-63 |
P |
3300-51 |
|
P |
56.80-63 |
P |
3000-51 |
|
P |
55.80-63 |
P |
45.65/45 |
|
P |
53.80-63 |
P |
45.65/39 |
|
P |
55.80-57 |
P |
41.25-70/39 |
|
P |
50.90-57 |
P |
37.25/35 |
|
P |
50.80-57 |
P |
33.25/35 |
|
P |
44.80/57 |
P |
35.65/33 |
|
P |
4000-57 |
P |
2700-49 |
|
P |
3700-57 |
P |
2400-49 |
|
P |
3600-51 |
P |
2400-35 |
|
LASTİK KAPLAMA AŞAMALARI
|
1. GELEN LASTİK |
Firmalardan kaplanmak üzere teslim
alınan lastikler fabrikamıza getirilir. Sahaya indirilir. |
|
2. İLK KONTROL |
Sahada toplanan lastikler ilk
kontrolleri yapılmak üzere işletmeye alınır. Buradaki kontrol
makinasının yardımı ile lastiğin içine ve dışına lastiğin damağı açılıp
çevrilerek bakılır. Bu kontrol sayesinde lastikte yara olup olmadığı ve
kaplama yapılıp yapılmayacağı tespit edilir. |
|
3. TORNA |
İlk kontrolden geçen lastikler torna
yapılmak üzere makinalara takılır. Lastiğin üzerinde kalmış olan diş
desenleri temizlenir ve ince bir tabaka halinde torna yardımı ile
temizlenir. Bu işlem yapılırken lastiğin kat aralarında boşluk olup
olmadığı belirginleşir. Kat arasında hava ve boşluk tespit edilen
lastiğin kaplanması randıman vermeyeceğinden arızalı olarak işlem dışı
bırakılır. |
|
4. YARA TEMİZLİĞİ VE TAMİR |
Tornadan çıkan lastiklerin içerisinde
veya dışında mevcut yaralı yerleri tamir için hazırlanmak üzere
temizliği yapılır. Daha sonra yaranın büyüklüğüne göre en uygun parça
tespit edilerek yardımcı malzemeler ile yaralı yerin üzerine
yapıştırılıp otoklava atılmaya hazır hale getirilir. |
|
5. SOLÜSYON |
Tornası ve yara tamiri yapılan
lastikler solüsyonlanır. Lastiğin üzerine sürülen solüsyon kauçuğu
lastiğin üzerinde tutma işlemi görür. |
|
6. KRATER DOLGU |
Solüsyonu yapılan lastiklerin
üzerinde çatlaklar ve yaralar dolgu makinasının yardımı ile kauçuk
enjekte edilerek doldurulur. |
|
7. SIRT SARMA |
Solüsyonu yapılmış ve gerekli
yerlerin dolgusu yapılmış olan lastikler sırt sarımına hazır hale
gelmiştir. Sırt sarma makinasına takılan lastikler; 60-70 derece ile
ısıtılan ekstroderden geçirilen kauçuk sırt sarmadaki presin
(enjeksiyon) yardımıyla lastiğin üzerine sarılır. |
|
8. OTOKLAV İLE PİŞİRME |
Sırtı sarılan lastikler otoklavlara
yerleştirilir. Otomatik olan otoklav kapağı kapatılır. Dah sonra 140
derce buhar verilen otoklavda lastiğin kauçuk ile birleşmesi sağlanır. |
|
9. DİŞ (DESEN) AÇMA |
Otoklavdan çıkan lastikler,
Bilgisayar destekli otomatik makinalara takılıp istenilen desen açılarak
kaplama işlemi tamamlanmış olur. |
|
10. LASTİK TEMİZLİĞİ |
Gerek otoklavdan gerekse kalıplardan
çıkan lastikler kontrol edilerek temizlenir. |
|
11. SEVKİYAT |
Kaplaması yapılan veya kaplamaya
uygun olmayan lastikler müşteriye geri gönderilir. |
|
|
|
|