AMF OTR (Orbitread) SİSTEMİ NEDİR?
1.

AMF OTR sistemi, AMF 800 serili makine ham kauçuğu enjeksiyon (ekstruder) sistemi ile lastiğin sırtını çeker. Bu sistem sayesinde, yekpara bir sırt oluşacağından lastik sırtının kat kat atması, balans ve salgı problemlerinin ortadan kalkmasını sağlamaktadır.

2.

AMF OTR sistemi ile yenilenen lastik basınç altında yüksek ısı ile preslendiğinden dolayı karkas bezlerinde ve tellerinde deforme olması söz konusu değildir. Bu nedenle defalarca kaplanması mümkün olmamaktadır.

3.

AMF OTR sisteminde sırtı çekilen lastikler kapalı sistem otoklavlar içerisinde uygun ısı ve hava basıncı ile dış ve desen açmaya hazır hale getirir.

4.

AMF OTR sisteminde AMF 800 serisinin (tread shaper) soğuk dış açma makinası ile istenilen desen ve arzu edilen diş derinliği (lastiğin bünyesinin kaldırabileceği yere kadar) insan eli değmeden tamamen otomatik açılır.

5.

AMF OTR sistemi ile yenilenen lastikler tamiri mümkün olan batık ve yaraların kaplama işlemi ile birlikte tamir edilmelerini mümkün kılmaktadır.

6.

AMF OTR sistemi ile yenilenen lastikler yeni lastiğin vereceği performansı fazlası ile karşılayabildiği gibi sırtına daha fazla diş derinliği açıldığından yeni lastikten daha uzun ömürlü olmaktadır.


KAVİ Lastik Kaplama Kauçuk Ürünleri A.Ş. siz saygıdeğer firma yetkililerine her zaman, teknolojinin ve hizmetin en iyisini sunmaktadır.


Son yıllarda gelişen teknolojiyi,yakından takip eden ve faaliyete geçiren firmamız, sizlere çok daha büyük ebatlı lastiklerin kaplanması(yenilenmesi) hususunda da faydalı olacaktır.



KAVİ'de KAPLANABİLEN BÜYÜK LASTİK EBATLARINDAN BAZILARI

P 58.80-63 P 3300-51  
P 56.80-63 P 3000-51  
P 55.80-63 P 45.65/45  
P 53.80-63 P 45.65/39  
P 55.80-57 P 41.25-70/39  
P 50.90-57 P 37.25/35  
P 50.80-57 P 33.25/35  
P 44.80/57 P 35.65/33  
P 4000-57 P 2700-49  
P 3700-57 P 2400-49  
P 3600-51 P 2400-35  





LASTİK KAPLAMA AŞAMALARI


1. GELEN LASTİK Firmalardan kaplanmak üzere teslim alınan lastikler fabrikamıza getirilir. Sahaya indirilir.

2. İLK KONTROL Sahada toplanan lastikler ilk kontrolleri yapılmak üzere işletmeye alınır. Buradaki kontrol makinasının yardımı ile lastiğin içine ve dışına lastiğin damağı açılıp çevrilerek bakılır. Bu kontrol sayesinde lastikte yara olup olmadığı ve kaplama yapılıp yapılmayacağı tespit edilir.

3. TORNA İlk kontrolden geçen lastikler torna yapılmak üzere makinalara takılır. Lastiğin üzerinde kalmış olan diş desenleri temizlenir ve ince bir tabaka halinde torna yardımı ile temizlenir. Bu işlem yapılırken lastiğin kat aralarında boşluk olup olmadığı belirginleşir. Kat arasında hava ve boşluk tespit edilen lastiğin kaplanması randıman vermeyeceğinden arızalı olarak işlem dışı bırakılır.

4. YARA TEMİZLİĞİ VE TAMİR Tornadan çıkan lastiklerin içerisinde veya dışında mevcut yaralı yerleri tamir için hazırlanmak üzere temizliği yapılır. Daha sonra yaranın büyüklüğüne göre en uygun parça tespit edilerek yardımcı malzemeler ile yaralı yerin üzerine yapıştırılıp otoklava atılmaya hazır hale getirilir.

5. SOLÜSYON Tornası ve yara tamiri yapılan lastikler solüsyonlanır. Lastiğin üzerine sürülen solüsyon kauçuğu lastiğin üzerinde tutma işlemi görür.

6. KRATER DOLGU Solüsyonu yapılan lastiklerin üzerinde çatlaklar ve yaralar dolgu makinasının yardımı ile kauçuk enjekte edilerek doldurulur.

7. SIRT SARMA Solüsyonu yapılmış ve gerekli yerlerin dolgusu yapılmış olan lastikler sırt sarımına hazır hale gelmiştir. Sırt sarma makinasına takılan lastikler; 60-70 derece ile ısıtılan ekstroderden geçirilen kauçuk sırt sarmadaki presin (enjeksiyon) yardımıyla lastiğin üzerine sarılır.

8. OTOKLAV İLE PİŞİRME Sırtı sarılan lastikler otoklavlara yerleştirilir. Otomatik olan otoklav kapağı kapatılır. Dah sonra 140 derce buhar verilen otoklavda lastiğin kauçuk ile birleşmesi sağlanır.

9. DİŞ (DESEN) AÇMA Otoklavdan çıkan lastikler, Bilgisayar destekli otomatik makinalara takılıp istenilen desen açılarak kaplama işlemi tamamlanmış olur.

10. LASTİK TEMİZLİĞİ Gerek otoklavdan gerekse kalıplardan çıkan lastikler kontrol edilerek temizlenir.

11. SEVKİYAT Kaplaması yapılan veya kaplamaya uygun olmayan lastikler müşteriye geri gönderilir.